Dit is niet dat je van man naar man hopt, maar dat je maar blijft 'hangen' aan een man die niet goed voor je is. Heb je dan eindelijk de moed opgebracht om t uit te maken, dan blijf je op een verslavende manier naar hem verlangen. Dit terwijl je verstandelijk heel goed weet dat te relatie waardeloos en hopeloos was.

Ik heb het, en vast nog meerderen hier. Eer ik weer aan een relatie begin, wil ik weten waarom ik dit heb, wil ervan 'genezen', zeg maar.

Ik open dit topic, mss kunnen we elkaar wat steunen, tips geven, inzichten delen....

Weergaven: 405

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Elke dag opnieuw steun vragen binnenin je zelf. Help mij om los te komen van die man. En werkelijk, het helpt.
Jezelf misschien afvragen waarom het zo nodig is om een ander om je heen te hebben? Bevestigt de ander je identiteit, je zijn? Vind je het moeilijk alleen te zijn dingen alleen te doen? Sorry voor al die vragen wat niet wil zeggen dat ik het beter weet ;-). Gewoon wat exploreren.
Relatieverslaving houdt niet in dat je niet zonder relatie kan. Als ik naar mijzelf kijk, ik vind het eigenlijk best lekker om single te zijn!
Het is dat je blijft hangen aan 'foute man', een man die je niet geeft wat je nodig hebt, emotineel onbreikbaar is, whatever...

Ik moet zeggen dat ik iig bij mijn laatste partner aardig genezen ben, haha. Ben inmiddels BLIJ dat ik van hem af ben, hoop hem niet meer te zien en te horen. Heb niet het gevoel dat ik nog relatieverslaafd aan hem ben, zeg maar.
Voorlopig komt er geen volgende en ben ik in therapie. Zoals een paar andere dingen waar ik aan wil 'sleutelen', wil ik ook hieraan sleutelen....
Dag Danja,

Ik zou graag telefonisch contact met je willen krijgen ivm een nieuw programma van de RVU (Geluk in Uitvoering). Wij volgens daarin mensen die inspirerend kunne zijn voor onze kijkers, omdat ze actief stappen ondernemen naar een beter en gelukkiger leven. Ik hoop dat je mij wil bellen voor een vrijblijvend gesprek (035-6771449)
Dit heb ik ook een tijdje gehad, dit deed heel heel heel veel pijn maar uiteindelijk overwint de liefde altijd. Is het niet de liefde voor hem of haar dan wel de liefde voor je zelf. Ik ben jaren lang verliefd geweest op mijn beste vriendinnetje, ik deed alles voor haar. Dit kreeg ze natuurlijk door waardoor het zelfsprekend werd dat ik dingen voor dr deed, deze bereidheid misbruikte ze regelmatig. Dit laat ik nu niet meer gebeuren, mijn liefde voor gaat nooit meer over maar op een dag heb ik gewoon te tegen dr gezegd dat ze dr mond moest houden en eens goed moest nadenken wat ze nou werkelijk allemaal van mij verwachte. Hier werd ze in eerste instantie heel erg boos om, maar ze realiseerde zich naderhand wel dat ik gelijk had. Helaas wordt het nooit wat...
O ja, heel herkenbaar. Heb ik jaren gehad. En ik vrees, als ik heel eerlijk ben, dat ik elke keer als ik weer een relatie beëindig, zoals nu, dat ik dan weer terug verlang naar Hem, mijn grote verslaving, mijn ex-grote liefde.
Laatst zag ik hem rijden. Echt waar. Ik kijk altijd naar het nummerbord als ik een auto als de zijne zie rijden. Maar het was te ver weg. Ik zag wel dat het zijn auto was, als hij hem tenminste niet verkocht heeft aan een dorpsgenoot, maar hem kon ik niet zien zitten in die auto.
Het hield me weer een tijdje in gedachten bij hem.
En des te erger toen ik een duur sieraad dat hij me ooit gaf kwijt raakte. Ik mis het, en denk des te meer aan hem.

Stom, stom, stom.

Maar teruggaan, nee. Dat nooit. Tenzij.... nee, nee, echt niet.
Mja, ik ken het principe. Ik weet niet of het nog van toepassing is, je vraag, maar kan het komen omdat je slecht alleen kunt zijn? Dat is bij mij het geval. En als zo'n fout persoon dan de enige, of een makkelijke optie is om van je verlangende gevoel af te komen, tja, dan moet je toch best sterk zijn om dat te kunnen laten.
Afleiding is the keyword, dat is echt zo. Niet denken 'ik moet niet aan hem denken/naar hem verlangen' want in die gedachte zit hij al dus dat werkt niet. Spreek met mensen af of doe dat wat je leuk vind, of stort je op je huishouden/taken die je nog moet doen als je je daar zelf toe kunt zetten. In het laatste geval, als je die energie kunt omzetten in iets productiefs is het nog nuttig ook. Succes! And keep (us) posted.
Yep, heb ik ook.. Als ik weer even alleen ben, is het weg en denk ik dat ik het niet meer laat gebeuren. Tis net weer gebeurd! Ik heb dat boek van Jan Guertz "Verslaafd aan de liefde" besteld, krijg het morgen binnen als het goed is. Dat gaat daar in feite over. Ik hoop op een wonderlijke genezing. ;)

Danja heb je de RVU al gebeld? :)

Ja zeker wat aan gehad!!! Vooral de eerste helft. Tweede helft is erg spiritueel en daar heb ik wat meer moeite mee (gaat veel over ontspanning en editatie, en ik ben nogal onrustig, dus dat vergt (te) veel van me). Heb het boek ook aan veel mensen om me heen aangeraden en iedereen die het geleend of gekocht heeft, vond er wel iets in waar hij/zij wat mee kon. Nu wachten tot zich een nieuwe relatie aandient waarop ik het geleerde kan toepassen. Dat is natuurlijk pas de blauwproef!

Groeten,

Nynke

Via Bol.com kun je het makkelijk tweedehands vinden. En ook meer (lovende) reviews

Ik ben helemaal niet van de fora, maar dit was voor mij ook nuttig. En dan draag ik daar graag mijn steentje aan bij.

Succes ermee! En verwijt jezelf vooral niet teveel, in relaties zijn twee partijen betrokken. Het ligt vaker aan de combi dan aan een individu.

Er is nog iets dat je kunt loslaten: het verlangen naar een volledig getemd en finegetuned gevoelsleven na een gedegen callibratie. Of gehoorzaamheidstraining. De les die ik geleerd heb: heb ik een verslaving? Dan geniet ik ervan. Of ik haal m'n schouders op. Ik heb overigens geen direct levens- of gezondheidsbedreigende verslavingen. Althans, ik denk 't niet. De tweede les: wat 't ook is, er is altijd wel iemand die mijn specifieke gevoel, drang, neiging, hang of afwijking afkeurt. Wil ik geen man? Kan ik man X niet helemaal loslaten? Wil ik juist wel een man? Heb ik een man maar wil ik hem af en toe een harde schop verkopen? Kan ik geen man krijgen? Heb ik meerdere mannen? Haat ik mannen? Het is niet goed of het deugt niet. Fuck it, zeg ik nu. Ze zoeken 't maar uit en ik ben zo verslaafd als ik zelf wil.

Ok, sorry naar wie echt probeert af te kicken.

Ik hoop slechts dat men er wat losser mee om durft te gaan. @D

RSS

Recente activiteiten

Profielafbeelding

Freedom

Blog post by Doorayah 4 uur geleden
Profielafbeelding
Bloom heeft gereageerd op blogbijdrage 'Spijt...' van Pammie 16 uur geleden
Profielafbeelding

jouw tijd ......zijn tijd

Discussion posted by Gina Pinas 21 uur geleden
Profielafbeelding
Jolanda heeft zijn/haar profiel bijgewerkt 23 uur geleden

Geef reactie

Gina Pinas

jouw tijd ......zijn tijd

Door Gina Pinas begonnen in Praat over de liefde 21 uur geleden .

Doorayah

Toenemend vrouwenoverschot in grote steden 33 antwoorden 

Door Doorayah begonnen in Praat over de liefde. Laatste reactie van Doorayah op zaterdag.

Dolce e Pazzo

Welk nummer omschrijft jou het beste 17 antwoorden 

Door Dolce e Pazzo begonnen in Praat over de liefde. Laatste reactie van Auggie 1 Feb.

Atorie

Ik ben opzoek naar .. 6 antwoorden 

Door Atorie begonnen in Daten. Laatste reactie van Barbara 28 Jan.

Leslie xxx

ik ben opzoek naar iets nieuws 14 antwoorden 

Door Leslie xxx begonnen in Daten. Laatste reactie van Barbara 28 Jan.

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

Foto's

Bezig met laden...
  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

Muziek

Bezig met laden...

Social Networks