Want we hebben -als het erop aankomt- van alles veel te veel.
Daarom  ,,verzuipen"  er ook zoveel mensen.Kijk maar om je heen,kijk naar de krant of de TV.

En het teveel kunnen/ moeten we delen..
Kwestie van doen & durven.N U 
Nekjes uitsteken dus.Kwetsbaar durven zijn.
Vertrouwen,geloven
En over " geluk " ?

Voor geluk heb je niet perse een ring nodig.Een goeie vriend.,maatje,vriendin of een 5 minuten durende ontmoeting met een totale vreemde kan al geluk brengen/geven.
Of luister eens ECHT naar muziek ., goeie muziek is oxygen voor je leven,lijf & geest.
In goeie muziek kan je verzuipen van geluk.
Zakdoeken tekort!

Maar de meesten kunnen doodgewoon niet luisteren.Willen ononderbroken aan het woord zijn en komen daarmee niet toe aan derden maar ook niet aan jezelf..
Liefde voelen/ervaren is geven & nemen ( sorry voor het cliche )

Kijk eens naar deze jongen (maar ik zou ook talloze andere spiegels kunnen laten zien)
Hoop dat het je op een idee brengt ?
( hij woont in Addis abeba , is meer dan straatarm maar ze lachen daar meer dan wij )
Heeft geen huis,ouders of geld.Slaapt met nog 1 mio anderen in die krankzinnige stad gewoon op straat....

Groet.

Steekwoorden: Liefde

Weergaven: 8

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Dag Francois.Wat ben ik jaloers op die regen ! Het is hier al 3 maanden kurkdroog dus veel branden en ander ongemak.Deed een moord voor een buitje....maar terug naar je verhaal : tussen de regels door begrijp ik dat het vandaag niet je gelukkigste dag van je leven is.In dat geval kan regen de " zaak " verergeren .Zonlicht schijnt bij veel mensen wonderen te doen.Ik liet zopas mijn hond uit maar zonder paraplue KAN ik niet naar buiten.Op dit moment !!! is het nog 34 graden in de schaduw.

Zullen we proberen om van dat kast van een (te) groot huis een kastje van geluk te maken?
Dan is regen of zon ook niet meer zo belangrijk.
( en nu betrap ik me op een soort van dominee gevoel : sorry )

Ik wens je meer toe dan mijzelf.

As a rule man's a fool

When it's hot he wants it cool

When it's cool he wants it hot

Always wanting what is not

Francois.

Ik woon al 11 jaar in Portugal. Je zou kunnen zeggen dat mijn body & mind geen genoegen meer wilde en kon nemen met de rat-race die Holland heet.Hier lopen we -god zij dank - nog wat achter. ( voor mij dus een enorm pluspunt) natuurlijk hangt het af van waar je woont want ook in Portugal zijn (bijv.) grote steden nu geen bepaald pretje voor mij dus ik woon tussen de boeren op het platteland. Tussen de "echte mensen "maar wel in het uiterste zuiden.

Heerlijk dat de regen je verteld dat je er nog bent.Zullen we in dat geval maar afspreken dat het vanaf nu 364,5 dag per jaar blijft regenen?

Groet.,
Theo
Je kunt je leven, aan de hand van deze jongen, relativeren en tot de conclusie komen, dat wij in grote welvaart leven en nog steeds niet gelukkig zijn. Ik ken mensen, in Nederland, die deze vraag: "Ben jij gelukkig?" niet eens kunnen beantwoorden, positief, dan wel negatief. Aan de andere kant, wat je niet kent, mis je niet. Onze welvaart kent deze jongen niet, dus mist hij het niet. Hij zal ongetwijfeld zijn ouders missen, een dak boven zijn hoofd willen en eten. Hij zal waarschijnlijk blij zijn, met een vodje gedrenkt in benzine, om aan te snuiven, tegen de honger. Of een beetje tabak, met hetzelfde doel, de honger vergeten. Echter, hetzelfde kom je ook in Europa tegen, in Roemenië met name.
Zelf zit ik, ruim 15 jaar, aan de onderkant van de Nederlandse welvaarts maatschappij, maar in vergelijking met hen, ben ik miljonair. Toch ben ik niet gelukkig...
Ik heb nooit het genot mogen proeven, van het hebben, van twee gezonde handen. Ik zie ze dagelijks om mij heen en wat je er allemaal mee kunt doen, daarom mis ik ze. Ook, omdat mensen (lees in mijn geval, vrouwen) je niet voor vol aanzien, bij het gebrek aan een gezond lichaam.
Overigens, zie ik liefde als meer geven, dan nemen, maar dat is persoonlijk.
....KOM NET THUIS. Wel je verhaal 2-maal gelezen maar een reactie vergt meer tijd .Als je het goed vind dat reageer ik morgen.
Trusten !

( voor mij zou het niets uitmaken of de man of vrouw op wie ik verliefd zou zijn met een handicap -dat woord zal je haten vrees ik - zou rondlopen,kruipen of rijden.... )

Mag ik je wel alvast een foto geven ?

...en het is mijn eigen vinger aan mijn eigen hand.Ziet er toch "normaal " uit maar het is het niet.
Tot morgen
nou theo zo normaal ziet die vinger van je er niet uit .. hij geeft licht!!! E.T. ?
Goeie morgen Lieve Els van die mooie plaatjes.

Ja en het is precies zoals het lijkt.Vond het zelf ook "mooi" en dus heb ik met mijn andere hand de foto gemaakt.
Grapsig he ?

Ik wens je nog een mooie dag toe.Volgens mij is het zowiezo een geluksdag want de meesten onder ons zouden em willen overslaan.Dus hier & vandaag liggen ONZE geluk/liefdes kansen.
Groet,
Theo
Hij lacht.... maar zie je de blik in zijn ogen.... dat is niet een blik voor een kind...het is niet de lach van een kind en niet het leven van een kind.. Hij lacht, maar wil dat zeggen dat hij meer gelukkig is dan wij... een klind moet onbezorgd kunnen zijn, kunnen genieten zonder echte gevaren...

Maar je hebt gelijk....geluk zit in kleine dingen, als je maar wilt zien, horen of voelen. De mensen zouden eens vaker stil moeten staan bij de schoonheid van het leven, de kleine dingen en hoe goed we het eigenlijk hebben en wat vaker eens gewoon moeten lachen en het kind in onzelf koesteren

Ik denk dat we foto's kunnen blijven plaatsen van gelukkige en ongelukkige kinderen, maar dat het weinig uitmaakt uit welk werelddeel dit kind komt. Ik heb zelf in een weeshuis gewerkt op sri lanka.... de kinderen leken voor het oog de hele dag te lachen, gelukkig te zijn...maar waren in feite diep opgelukkig...levend onder de tiranie van de leiding van het weeshuis, de trauma's, het gemis van een moeder en vader, geen privacy, geen eigen spullen en geen geborgenheid... dan kan een kind lachen, maar geluk is toch iets anders....

Ik ben het met je eens als je zegt dat er beter gekeken moet worden naar waar het geld voor ontwikkelingshulp vandaan gaat, dat het vaak niet op de juiste plek terecht komt... maar ik geloof dat deze kinderen alles in zouden willen ruilen, om maar de liefdevolle armen van mama om zich heen te hebben,...

RSS

Recente activiteiten

Profielafbeelding

Freedom

Blog post by Doorayah 4 uur geleden
Profielafbeelding
Bloom heeft gereageerd op blogbijdrage 'Spijt...' van Pammie 16 uur geleden
Profielafbeelding

jouw tijd ......zijn tijd

Discussion posted by Gina Pinas 21 uur geleden
Profielafbeelding
Jolanda heeft zijn/haar profiel bijgewerkt 23 uur geleden

Geef reactie

Gina Pinas

jouw tijd ......zijn tijd

Door Gina Pinas begonnen in Praat over de liefde 21 uur geleden .

Doorayah

Toenemend vrouwenoverschot in grote steden 33 antwoorden 

Door Doorayah begonnen in Praat over de liefde. Laatste reactie van Doorayah op zaterdag.

Dolce e Pazzo

Welk nummer omschrijft jou het beste 17 antwoorden 

Door Dolce e Pazzo begonnen in Praat over de liefde. Laatste reactie van Auggie 1 Feb.

Atorie

Ik ben opzoek naar .. 6 antwoorden 

Door Atorie begonnen in Daten. Laatste reactie van Barbara 28 Jan.

Leslie xxx

ik ben opzoek naar iets nieuws 14 antwoorden 

Door Leslie xxx begonnen in Daten. Laatste reactie van Barbara 28 Jan.

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

Foto's

Bezig met laden...
  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

Muziek

Bezig met laden...

Social Networks