Steekwoord:
To all i love,
Zie 'durf te leven' als het leven in het hier en nu, probeer het eens om stapje voor stapje je vooroordelen op zij te zetten en te zien van wat er op dat moment leeft en laat begrippen die verwarren als veel, vaak, eng etc. achterwege, benoem deze als dat al nodig mocht zijn in concrete eenheden, maak ze tastbaar mogelijk. Laat je leven niet langer beheersen door angsten die gebaseerd zijn op ervaringen uit het verleden, bedenk dat je dat verleden niet meer kunt veranderen, daarentegen je toekomst die bepaal je voor het grootste gedeelte zelf als je er maar van doordrongen bent dat jij en alleen jij de keuze maakt. Een advies hierbij zou kunnen zijn probeer de mens achter de persoon te zien, laat alle franje weg en luister naar je gevoel, je gevoel bedriegt je nooit, leer er opnieuw op te vertrouwen. Over hoe kan ik duidelijk zijn, maak echt contact laat verbinding tot stand komen, deel je gedachtes en je komt tot de werkelijke kern. Mogelijk dat je nu denkt wat eenvoudig daar gesteld geloof me vrij zo eenvoudig is het ook echt, diegene die jou waard is zal heel snel in staat zijn om deze verbinding tot stand te laten komen. En door je gedachtes met hem of haar te delen voorkom je ook tenminste voor een deel dat je onbewust gaat opofferen. Want het is geen waardige tegenspeler die zichzelf opoffert en/of uitvlakt.
De zon schijnt, laat hem ook in je hart schijnen.
groetjes en voor de een 'n hand op de schouder, voor de ander een streel door het haar, of 'n liefdevolle kinstoot en heel speciaal 'n arm om je heen,
Jac
@FF tamelijk veel -> een paar keer ;)))))
Fijne zaterdag,
@D
Oke oke niemand weet plaats en tijdstip waarop hij of zij de ware tegenkomt. Het is ook meer het scheppen van passende omstandigheden. Bij wijze van spreken, ga je in je eentje op een eiland zitten, dan wordt het wel heel moeilijk, dan zal er al daadwerkelijk iemand uit de lucht moeten komen vallen. En bedenk winnaars komen voort uit volhouders.
Jax
Hoi Liesberth,
Graag gedaan, bedenk iedereen kan bij tijd en wijle een zetje in de rug gebruiken en als je dat dan geschonken krijgt voelt dat gewoon fijn. Ja, ik geloof je het zal niet altijd even gemakkelijk zijn, probeer op die momenten je kracht uit je zelf te putten en koester datgene waar je van kunt genieten.
Liefs, Jax
Mijn mondhoeken krullen omhoog bij je woorden Doorayah hihihihihi yep het klonk nogal ahum o zo afstandelijk het zij je vergeven. Ja dat denk ik ook wel in eerste instantie kijk je binnen je eigen wereld en toch zijn er zo vele andere die meer dan de moeite waard zijn, waarvan we mogelijk ook intens kunnen genieten als we maar verder zouden durfen te kijken. Want laten we wel wezen ook in andere culturen is geluk heel gewoon. Doorayah, ik daag je uit ga eens naar 'n andere dan de gebruikelijke gelegenheden en durf te ontdekken.
van mij krijg je alvast 'n por in je zij en zet hem op, Jax
O Liesberth, idd iedere beleeft zijn eigen wereld op zijn eigen eigenwijze wijze. Ja van ideeen lopen de meeste mensen over nu nog de uitvoer maar dat even terzijde, begrip empathie van en voor je partner, waar las ik ook alweer "echt liefhebben betekend dat je elkaar niet meer hoeft te veranderen" mooi verwoord. Verschillen zijn geen problemen eerder uitdaging en uitwisseling. hahahaha taal ja dat kan voor hylarische situaties leiden ook daar ligt 'n stukje uitdaging en ontdekken. Als we er eens van uit gingen dat er maar één wereld bestaat waarin we allemaal samen leven ieder mens met de zelfde basis behoeftes en het kan leuk zijn maar moeten is een woord waar we goed aan zouden doen om het overboord te kiepen, zeg eens moeten tegen een kind wat een halve dag te voet onderweg is voor een kom drinkwater. Ha gelegenheden overal zou ik willen zeggen en eigenlijk is dat ook wel zo dating, kroeg, etc. stereo type van ontmoetingsplaats met hoog gespannen verwachtingen, laat los en ontspan de uitdaging ligt werkelijk overal als je je hart kunt openen. Niet geschikt ben je mal geloof me vrij 'n mens ken veel meer dan ie denkt En Liesberth niemand is je voor het is geen wedstrijd meisje hum ik geloof dat de zon doorkomt daar ga ik even een volle teug van nemen.
Liefs en tot zo, Jax
@Jac als jij wist waar ik allemaal rondgekeken heb en welke talen ik beter of slechter spreek... zou je deze zo boud uitgesproken woorden... anders uitspreken. Maar dat kun je niet weten en tzt vertel ik vast wel wat.
@liesberth 'Je hebt als mens bepaalde ideeën en ik vind het toch wel fijn als een partner daar in elk geval begrip voor op kan brengen.'
Ik heb gemerkt dat ik er meer aan hecht dan ik dacht, al ben ik niet meteen van afkeuren wat niet in mijn straatje past. Althans dat hoop ik dan.
@D
Welkom bij
Cafe de Liefde
Door Gina Pinas begonnen in Praat over de liefde 21 uur geleden .
Door Doorayah begonnen in Praat over de liefde. Laatste reactie van Doorayah op zaterdag.
Door Dolce e Pazzo begonnen in Praat over de liefde. Laatste reactie van Auggie 1 Feb.
Door Atorie begonnen in Daten. Laatste reactie van Barbara 28 Jan.
Door Leslie xxx begonnen in Daten. Laatste reactie van Barbara 28 Jan.
Toegevoegd door Bloom
Toegevoegd door Bloom
© 2012 Gemaakt door VPRO Digitaal.