Na een periode van actief zoeken naar mr. Wright heb ik de hoop opgegeven.Niet uit wanhoop maar omdat ik me steeds meer begin af te vragen of ik wel geschikt ben voor een relatie. Als ik op de verschillende datingsties rond zie ik veel overeenkomsten in de profielen. Gezelligheid,eenzaamheid oplossen, langs het strand lopen, voor de open haard zitten,maatje zijn, op zijn minst 10 jaaar jonger etc. Er zijn best wel onderdelen waar ik aan beantwoord,maar het geheel.
Ook leeftijd speelt natuurlijk een rol. Ik ben inmiddels 58 en de mannen van mijn leeftijd zoeken meestal een jonger vrouw en als verpleegster en vezorgster van een oudere man ben ik niet zo geschikt.
Hetzelfde geldt voor de andere eisen.
En daarbij... als ik zo om me heen kijk naar de relaties van anderen zie ik er weinig waarmee ik zou willen ruilen.En juist die relaties zijn zo dat ik mezelf daar niet in zie funstioneren.
Ben ik nu een verstokte oude vrijster aan het worden???
Of moet ik genoegen nemen met minder??

Weergaven: 584

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Dat zou best kunnen,maar de vraag is of ik een 5 jaar ouderen man wil. Ik werk full time en zal dat de komende 7 jaar om financiele redenen nog wel moeten doen. Een man dan 5 jaar ouder zit of dicht tegen zijn pensioen aan of zit al lang in de VUT. Praktisch gezien betekent het dat hij meer tijd heeft dan is en waarschijnlijk ook die tijd op een andere manier wil invullen.
Er zit wel iets in, wat Jero zegt. Je stelt nu bijna dat jouw doelgroep op zoek is naar tijdverdrijf. Die zullen er ongetwijfeld tussen zitten, mannen die niet weten wat ze met de beschikbare vrije tijd moeten... maar in dat geval kunnen ze beter vrijwilligerswerk gaan doen. Jij leeft je eigen leven en inderdaad, dat betekent in de praktijk dat je niet 24/7 beschikbaar bent, maar wie is dat wel? Iedereen heeft verplichtingen, ik werk, ik zorg... mijn potentiële partner doet dat hoogstwaarschijnlijk ook... Alleen maar prettig dus, dat in jouw geval één partij (de VUT-er...) flexibel is!
Relaties hebben hun voor- en nadelen. Zelf ben ik ooit te snel en te vroeg getrouwd. Op latere leeftijd opeens de ware tegengekomen, voor mijn gevoel, en toch niets geworden.

Puntje bij paaltje is gebonden zijn dan niet handig. Eerst scheiden met dan wellicht een kans op een andere relatie werkt ook niet. En begin je eerder, dan ga je vreemd.

Als ik het over mocht doen, dan koos ik misschien wel liever voor géén relatie. Gezelligheid en eenzaamheid ligt bij jezelf en is op te lossen.
Als mensen dit beginnen te roepen omdat ik me steeds meer begin af te vragen of ik wel geschikt ben voor een relatie. dan weet ik al wel hoe laat het is.
Ik denk dat je een beetje verstokt zit in je eigen denkpatroon.
Nee hoor ik zit niet vast,ik word steeds geconfronteerd met anderen die van mij die dingen verwachten waar ik niet goed in ben......
En als iemand roept 'genoegen nemen met' word ik daar ook een beetje sip van. Je zult toch met iemand zijn die met jou genoegen heeft genomen...
@ Christina, daar heb je een punt.......komen we weer op dat luxe probleem...alhoewel het soms wel zo is beter alleen eenzaam te zijn dan met zijn twee....omdat je toch bepaalde dingen mist of niet geheel jezelf kunt zijn....tis misschien vanuit welk perspectief je kijkt...
@Kolobrie:ik denk dat jij duidelijk aan geeft wat ik bedoek....ik zou best wel willen maar merk dat men mij niet wil.....of met andere woorden niet pas ik het beeld wat de gemiddelde man zoekt.....dus kan ik blijven zoeken en mezelf teleurstellen of maar stoppen met zoeken
@ Liesbeth, tis misschien niet zo zwart wit als je stelt....misschien degene tegenkomen die je neemt zoals je bent? Of kijken of je de consessies kan doen?
Dat begrijp ik niet helemaal,ik schrijf juist dat ik niet genoegen wil nemen met ........dus een ander hoeft ook geen genoegen te nemen met mij,,,,,
Aan het eind van je stukje vraag je je af of je met minder genoegen moet nemen. Dat moet je natuurlijk nooit doen, dat getuigt van weinig zelfrespect. En je wordt er ook niet gelukkig van, dan maar beter alleen en je omringen met mensen waar je wél wat mee hebt, behalve dan een relatie.
Hoe mijn profielschets eruit zou zien op een datingsite????Heb ik al diverse malen geprobeerd maar heb daar hele slechte ervaringen mee...daar komt eigenlijk mijn idee van niet geschikt zijn voor een relatie uit voort. Ik wil me niet in alle mogelijke bochten wringen.En merkt dat de mannen van mijn leeftijd meestal iets heel anders willen.....
Wat wil ik ....iemand met wie ik op een busstation ergens in verweggistan op de bus kan wachten, die samen met mij de wereld wil ontdekken, tegen wie ik 's morgens vroeg kan zeggen ik heb zin om de hele dag in bed te blijven of ik wil in Antwerpen op een terras ontbijten, dus niet een gepland vooruit bepaald leven..Die ook in vervoering raakt van mooie muziek,een gedicht of een zons ondergang en die zich thuis net zo goed thuis voelt in het Hilton als in een tentje op een natuurcamping op de Veluwe. En misschien heb je wel gelijk met de boel omzetten anders te gaan denken, wat meer uitgaan van mijn eigen kracht en wat ik te bieden heb...maar dat is best moeilijk..
XL

RSS

Recente activiteiten

Profielafbeelding
Bloom heeft gereageerd op blogbijdrage 'Spijt...' van Pammie 1 uur geleden
Profielafbeelding

jouw tijd ......zijn tijd

Discussion posted by Gina Pinas 6 uur geleden
Profielafbeelding
Jolanda heeft zijn/haar profiel bijgewerkt 8 uur geleden
Profielafbeelding
Doorayah heeft gereageerd op blogbijdrage 'Spijt...' van Pammie 23 uur geleden

Geef reactie

Gina Pinas

jouw tijd ......zijn tijd

Door Gina Pinas begonnen in Praat over de liefde 6 uur geleden .

Doorayah

Toenemend vrouwenoverschot in grote steden 33 antwoorden 

Door Doorayah begonnen in Praat over de liefde. Laatste reactie van Doorayah op zaterdag.

Dolce e Pazzo

Welk nummer omschrijft jou het beste 17 antwoorden 

Door Dolce e Pazzo begonnen in Praat over de liefde. Laatste reactie van Auggie 1 Feb.

Atorie

Ik ben opzoek naar .. 6 antwoorden 

Door Atorie begonnen in Daten. Laatste reactie van Barbara 28 Jan.

Leslie xxx

ik ben opzoek naar iets nieuws 14 antwoorden 

Door Leslie xxx begonnen in Daten. Laatste reactie van Barbara 28 Jan.

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

Foto's

Bezig met laden...
  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

Muziek

Bezig met laden...

Social Networks