twee mannen

De ene is op het spirituele pad, van alle verslaving af, solist, weinig sociale contacten, maar open en eerlijk tegen zichzelf, betrouwbaar.
Bevind zich in een traject naar (meer) werk.
Hij wil heel veel bij mij zijn, dat vind ik benauwend...

De andere is verslaafd (alcohol), sociaal, hartelijk, veel sociale contacten, betrouwbaar, weet ik niet (nog uit te zoeken), en avontuurlijk.
Een harde werker, vvel verantwoorlijkheidsgevoel.
Hij kan soms bij mij zijn, als hij tijd kan vrijmaken van zijn werk (eigen bedrijf)

Weergaven: 1

Je kunt niet meer reageren op deze discussie.

Berichten in deze discussie

Wie of wat bepaald dat je nú moet kiezen? Laat de tijd zijn werk doen en kijk hoe het zich ontwikkeld. En wie weet dient zich nog een derde mogelijkheid aan ...
dat betekent dat ik van twee walletje eet,
en of op twee paarden tegelijk wet. etc. voelt niet zo ok
Het is jouw gevoel, maar aanzien hoe het contact zich ontwikkeld is mijn ogen nog niet direct een vorm van "misbruik maken van", als je er maar duidelijk in bent. Een keuze maken, welke dan ook, is er een die langdurig effect heeft op je verdere leven, dus ...
haha, luxe......:- je moet er wel wat voor doen hoor.
nog een erbij en het is....

"wie van de drie? "gnagna

maar nummer 1 heeft in elk geval al moeite mij met de kids te 'delen'. dus, er moet behoorlijk gepraat worden. enzo.
Ach So....aber doch...
wat een fijn koppie heb je daar trouwens...mooi.
Op basis van de weinige gegevens zou ik wel al weten te kiezen: in ieder geval noooooit meer voor iemand met een alcoholprobleem!!!
Bij de 1e zou ik dat benauwende gevoel wat hij je geeft in ieder geval bespreekbaar maken, tenslotte is hij eerlijk en dan zou dat gewoon moeten kunnen. Kijken of er iets over af te spreken is en of dat dan ook voor je werkt...
Sterkte :-)
beiden.
Nummer 1, maar ik denk dat je liever voor nummer 2 kiest?
dat is het em nu juist.
ik hou van beiden, maar nummer 1 is misschien het meest betrouwbaar.
Anna, het enige wat telt is bij wie jij wilt zijn. Niet de ratio. Naar wie gaan je benen toe? Heeft hij tijd voor je, die harde werker? WIl hij bij jou zijn? Maakt hij tijd voor je?
Die andere, die benauwt je, en het lijkt erop dat je uit een soort plichtsbesef en bewondering bij hem bent. Hij hangt aan je, dat is erg vervelend. Dat trekt niemand. Het enige nut daarvan is dat je beseft dat je het soms bij een ander doet, dat de rollen dan omgekeerd zijn. Dat begrijp je dan beter, althans, ik.
En die alcoholverslaving, trek je dat? Hoe zit het met je co-dependency?
Zoek maar eens op in Google.
Misschien moet je bij geen van beiden zijn.
Het gaat er op dit moment om: wat zegt je hart. Bij wie wil je zijn? Wees open, en maak nog geen keuze. Dat hoeft toch niet meteen?
Ik heb gisteravond weer geworsteld met het verlangen naar een man die ik al vijf jaar niet gezien heb, niet vaker dan een paar seconden vanuit de verte. Een man die getrouwd is, en desalniettemin nog altijd van me houdt, al sinds 1996.
Wat betekent dat? Want ik houd ook nog steeds van hem. Onzinnig, hartverscheurend, en belemmerend, vrees ik.

Hoe laat ik dat achter me?

Pieker niet teveel, Anna. Laat het ze zelf uitzoeken. Is er een man die je werkelijk iets biedt? Dat telt ook! En kunnen ze aan wat jij hen te bieden hebt?
Tja, Anna. In feite zeg je hetzelfde als ik in korte bewoordingen hierboven bedoelde uit te drukken. Je legt het alleen met meer woorden beeldender goed uit.

Wat jouzelf betreft: Hij zegt dat hij nog steeds van je houdt. Heb je wel eens geprobeerd te bedenken of te achterhalen wát het dan is, welk deel of aspect, waar hij van houdt? Dat kon wel eens heel anders liggen dan je verwacht. Hij blijft tenslotte niet voor niets bij zijn vrouw... Hoe je dat achter je laat? Door actief te kijken naar mogelijkheden voor een toekomst, in plaats van je vast te klampen aan dat wat er ooit was maar wel voltooid verleden tijd is. Doelbewust loslaten dus. Makkelijker gezegd dan gedaan? Het begint met een besluit!

RSS

Recente activiteiten

Profielafbeelding
Bloom heeft gereageerd op blogbijdrage 'Spijt...' van Pammie 1 uur geleden
Profielafbeelding

jouw tijd ......zijn tijd

Discussion posted by Gina Pinas 6 uur geleden
Profielafbeelding
Jolanda heeft zijn/haar profiel bijgewerkt 8 uur geleden
Profielafbeelding
Doorayah heeft gereageerd op blogbijdrage 'Spijt...' van Pammie 23 uur geleden

Geef reactie

Gina Pinas

jouw tijd ......zijn tijd

Door Gina Pinas begonnen in Praat over de liefde 6 uur geleden .

Doorayah

Toenemend vrouwenoverschot in grote steden 33 antwoorden 

Door Doorayah begonnen in Praat over de liefde. Laatste reactie van Doorayah op zaterdag.

Dolce e Pazzo

Welk nummer omschrijft jou het beste 17 antwoorden 

Door Dolce e Pazzo begonnen in Praat over de liefde. Laatste reactie van Auggie 1 Feb.

Atorie

Ik ben opzoek naar .. 6 antwoorden 

Door Atorie begonnen in Daten. Laatste reactie van Barbara 28 Jan.

Leslie xxx

ik ben opzoek naar iets nieuws 14 antwoorden 

Door Leslie xxx begonnen in Daten. Laatste reactie van Barbara 28 Jan.

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

Foto's

Bezig met laden...
  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

Muziek

Bezig met laden...

Social Networks