Liefde op Late Leeftijd...

Hoe is het om verliefd te worden op late leeftijd? Of om op zoek te zijn naar de liefde maar hem niet te kunnen vinden? En waar ga je dan op zoek? Dat is het onderwerp van de documentaire waarvoor ik research doe! Ik ben benieuwd naar mooie verhalen, grappige verhalen, ontroerende verhalen, verhalen die nog niet 'af' zijn en verhalen met een melancholisch randje, maar ook verhalen over liefdes die voorbij gingen, eenzaamheid, seks en overlijden. Of kent u mensen die mij deze verhalen kunnen vertellen?

Mail me! Op: liefdeoplateleeftijd@live.nl

Steekwoorden: bejaarden, seniorenliefde

Weergaven: 61

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Vanaf welke leeftijd is 'late leeftijd'?
Ik weet dat je helemaal gelijk hebt Anna :-) En ook het gevoel van verliefd zijn, voelt hetzelfde als 'vroeger'. :-))
Ik ben alleen heel benieuwd wanneer Lotte vindt dat die 'late leeftijd' begint...
Natuurlijk is het moeilijk - en een beetje flauw - om een 'etiketje' te plakken op het begrip 'laat', want wat is 'laat'? Laten we zeggen, vanaf de pensioengerechtigde leeftijd. Hoe ga je om met een nieuwe liefde wanneer je reeds een heel (getrouwd) leven achter de rug hebt? Of is een nieuwe liefde misschien dringender dan ooit, omdat men angst heeft alleen te blijven tot het eind? Dat soort vragen maken een - zoektocht naar - liefde wanneer er een 'hogere' leeftijd bereikt is toch anders dan voor jongeren.

Deze documentaireresearch vindt trouwens plaats vanuit de Universiteit van Amsterdam.

Hoi Anna hier een reactie van Wim.Zondag 28sept 24.00uur. Misschien heb je wel een beetje gelijk, althans ik kan me daar wel iets bij voorstellen, maar elke leeftijd heeft zo zijn charmes.Wim
Hoi Anna,ik vind bijna alles leuk en interessant dus een leuke wisselwerking met je partner kan erg leuk zijn.Dit is hetgene wat ik dus mis bij mijn lat vriendin. Het is toch een kwestie van leergierigheid en interesse? Probeer nooit iemand te veranderen want dan ben je de verkeerde weg ingeslagen.Maar zij is heerlijk rustig en daar voel ik mij toch wel goed bij. Niemand is volmaakt. Maar toch.Een vriend als wetenschapper!Dus genoeg interessante gesprekstof lijkt me.?"Het liefdesleven van dieren" In zekere zin heb je wel gelijk,het is gericht op een sterk en gezond nageslacht middels het instinct.De zintuigen van dieren zijn sterk ontwikkeld,beter dan bij de mens in veel gevallen.(Reuk en voeling)Emoties gaat misschien wat ver.Er zijn vele diersoorten die hier rondkruipen,wandelen,springen,vliegen, zwemmen of zich laten meevoeren op de wind of met stromingen.Er is toch wel bekend dat al deze soorten verschillende gradaties kennen wat betreft gevoelsleven en intelligentie. Dus zal de slak, koolmeesje,spin dit toch ook wel in enige mate hebben.(Gevoelsemotie) Maar er zullen ook wezens zijn die dat niet hebben en puur op hun instinct af gaan.Bij microscopisch kleine wezens,zoals in de oceaan, of bacterien daar zal dat waarschijnlijk niet het geval zijn.Jullie zullen mogelijk beide gelijk hebben.Een leuk compromie als er al strijd zou zijn tussen jullie beide hieromtrent?Maar de mensheid is nog steeds op ontdekkingstocht naar hoe alles zit en waar en vooral hoe het werkt.Misschien komt er in de toekomst wat meer duidelijkheid hierover.Zolang we iets niet weten moeten we het aannemen. Geloven of niet geloven. Wim.

"En ja elke leeftijd heeft zo zijn charmes,maar............Anna.Ja de zeventigers,zestigers en de vijftigers niet te vergeten,Anna. Jij bent kennelijk iemand die veel liefde nodig heeft? Heerlijk toch? Zo zijn we allemaal verschillend.Gelukkig wel en dat maakt het onder andere zo leuk op deze mooie planeet.Het heeft natuurlijk allemaal te maken met gezondheid, conditie, verlangen,passie en instinct niet te vergeten.De omstandigheden waarin een ieder verkeert even daargelaten.Het is vaak ook een kwestie van tijd, we hebben geen tijd meer! Ik ben al een tijdje met de vut.Dus heb ik wat meer tijd,hoewel....Vindt bijna alles leuk en hou niet zo van deze jachtige maatschappij. Daarom neem ik toch altijd wel mijn rust en ontspanning. Goed voor lichaam en geest.Voel mij happy ondanks het feit dat ik toch wel ietwat introvert ben en weinig mensen om mij heen heb. Wim.
Dag Anna, ik las zojuist je blogs. Je hebt een prachtige liefdesgeschiedenis geschreven. Mag ik brutaal zijn en vragen wanneer je afscheid hebt moeten nemen van die bijzondere liefde? Als je me prive wil mailen kan het ook. Het emailadres staat in de bovenste post.

En om te reageren op je interessante stelling over leeftijd: spreek je uit eigen ervaring? Groet, Lotte
Bedankt voor je reactie. Ik ben gefascineerd door je verhaal, maar ook door de manier waarop je erover schrijft. Je hebt een mooie stijl. Mijn schoonvader stierf vorig jaar aan een terminale ziekte. Ik heb gezien en ervaren hoe kostbaar de tijd kan zijn die je samen doorbrengt, als je weet dat je afscheid moet nemen. Zou je geïnteresseerd zijn om wat meer over jezelf te vertellen, ook over je leven zoals het nu is? Ik begreep al dat je een lat-relatie hebt. Ik probeer me een voorstelling te maken van hoe het is om na zo'n intense liefde verder te gaan. En waarom is de relatie die je nu hebt een lat-relatie? En hoelang zijn jullie nu samen? Ik ben op zoek naar 'gewone' mensen (iedereen is natuulijk bijzonder op zijn eigen manier) met een verhaal. Dat hoeven geen grote meeslepende verhalen te zijn. Gewone-mensen-verhalen over liefde en relaties zijn de mooiste verhalen.

RSS

Recente activiteiten

Profielafbeelding
Bloom heeft gereageerd op blogbijdrage 'Spijt...' van Pammie 1 uur geleden
Profielafbeelding

jouw tijd ......zijn tijd

Discussion posted by Gina Pinas 6 uur geleden
Profielafbeelding
Jolanda heeft zijn/haar profiel bijgewerkt 8 uur geleden
Profielafbeelding
Doorayah heeft gereageerd op blogbijdrage 'Spijt...' van Pammie 23 uur geleden

Geef reactie

Gina Pinas

jouw tijd ......zijn tijd

Door Gina Pinas begonnen in Praat over de liefde 6 uur geleden .

Doorayah

Toenemend vrouwenoverschot in grote steden 33 antwoorden 

Door Doorayah begonnen in Praat over de liefde. Laatste reactie van Doorayah op zaterdag.

Dolce e Pazzo

Welk nummer omschrijft jou het beste 17 antwoorden 

Door Dolce e Pazzo begonnen in Praat over de liefde. Laatste reactie van Auggie 1 Feb.

Atorie

Ik ben opzoek naar .. 6 antwoorden 

Door Atorie begonnen in Daten. Laatste reactie van Barbara 28 Jan.

Leslie xxx

ik ben opzoek naar iets nieuws 14 antwoorden 

Door Leslie xxx begonnen in Daten. Laatste reactie van Barbara 28 Jan.

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

Foto's

Bezig met laden...
  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

Muziek

Bezig met laden...

Social Networks