Cafe de Liefde

Hallo lezer(es),

Na zo'n 2 maanden op Cafe de liefde te vertoeven, heb ik toch wel het gevoel dat ik vrij alleen sta in mijn 'monogaam' zijn. Vandaar dat ik op zoek naar mensen die ook monogaam zijn (en ook om zo mijn vertrouwen in de liefde te versterken, hoop ik). Ik wil wel graag benadrukken dat ik geen oordeel over monogaam of niet monogaam wil starten, maar ik ben benieuwd of er meer mensen zijn zoals ik...

Voor mij betekent monogamie niet dat ik nooit 'fantaseer' over een ander, maar meer dat ik geen verlangens heb om dit in de praktijk te uiten. Ik hecht waarde aan sex met een 'ziel' (en aan 1 ziel -samen met die van mij -heb ik meer dan genoeg) en niet louter aan met een 'lichaam'.

Gr, Gwen

Steekwoorden: monogaam

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hoi.. Ja ik hecht ook zeer veel waarde aan monogaam zijn. Voor mij is dat een van de basissen van een relatie. Ik ben zelf nog nooit vreemd gegaan..en ik geloof ook niet dat ik dat zou kunnen. en als me dat toch ooit zou gebeuren, dan zou ik daar ook direct eerlijk over zijn, want zo'n geheim zou ik niet met mij mee willen dragen. Maar monogamie is voor mij eigenlijk iets vanzelfsprekends en mooi. Als ik een liefdesrelatie heb dan is de intimiteit ook alleen voor die persoon; dat zou ik niet kunnen delen, En ik heb ook nooit de behoefte gehad om dat toch te doen in een relatie. Voor mij is die intimiteit iets wat ik uniek aan de ander geef en dan ook iets unieks is tussen alleen mij en de ander..dat hoort voor mij bij de speciale liefdesverhouding.. Dus je bent niet de enige!!

Hierop reageren

Ik ben kei-monogaan en gelukkig mijn vriend ook. Niet alleen in lichamelijk opzicht maar ook emotioneel. Ik heb natuurlijk wel mijn vriendinnen met wie ik dingen bespreek, maar het belangrijkste vind ik dat ik alles, werkelijk alles, ook met mijn vriend kan bespreken en dat ik emotioneel 100% eerlijk kan zijn tegen hem.

Hierop reageren

monogamie rules.

Ik ben absoluut geen flirter, en bloei alleen op in exclusieve relaties, die op meer zijn gebaseerd dan alleen maar sex. Kan knul/man-in-kwestie dat niet opbrengen, is hij geen optie.

Het valt dus wel mee met het gebrek aan libertijnse school aanhangers.

Hierop reageren

Ha Gwendolyn,

Ja, hoor ik ben ook enorm monogaam. En hecht ook een enorme waarde aan monogamie.
Heel lang geleden, toen ik nog heel jong was (een jaar of 16) en wild, had ik meerdere vriendjes. Nou, ik kan je wel zeggen dat dit heel verwarrend voor mij was en buiten dat, deze vriendjes tolereerde het trouwens ook niet zo en wilde allemaal mij voor hen zelf alleen uiteindelijk. Nee, daarna toch wel voor meer dan 100 procent voor monogamie gekozen en ben daar altijd uiterst tevreden mee. Ik verwacht ook totale monogamie te vinden bij een toekomstige liefde.

Ik hoop dat ik hiermee ook een beetje jouw vertrouwen kan sterken in de monogame liefde en je een beetje het gevoel kan geven dat je zeker hierin niet alleen staat!

Lieve groet van Vlinder

Hierop reageren

ik ben monogaam maar vind niet dat je het moet romantiseren. its not that big of a deal

Hierop reageren

RSS

© 2010   Gemaakt door VPRO Digitaal

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Inloggen bij chat