Klik op de afbeelding voor de hele stripIs seks de kroon op een perfecte liefde? Kun je gepassioneerd van iemand houden zonder seks met hem of haar te hebben? Seks en liefde worden vaak in een adem genoemd. De een vindt dat ze onlosmakelijk bij elkaar horen. De ander ziet ze als twee losse dingen.

Moet je wachten met seks totdat je pas echt van elkaar houdt? Of kun je pas echt van iemand houden als je seks met diegene hebt gehad? Seks kan de zaken ook zoveel ingewikkelder maken. Alles was leuk, spannend en ongecompliceerd, maar na een slaapkameravontuur kan een relatie een stuk lastiger worden. En dan is er nog de sleur. Elkaar zo goed kennen dat je elkaar niet meer kunt verrassen. Hoe hou je het dan nog spannend in de slaapkamer?

Café de Liefde is op zoek naar jouw verhalen over liefde en lust. Waar leg je de grens? Wat is volgens jou het verschil tussen de twee of is er helemaal geen verschil? Laat het ons weten.

Steekwoorden: liefde, lust, naakt, passie, seks, sex, slaapkamer, sleur, spanning

Weergaven: 836

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Beste Anna,

Ben nieuw op deze site. Het valt me op dat je goed in het verwoorden van je mening bent. Ik vroeg me af of je misschien zou willen meewerken aan een artikel voor het blad ZIN dat qua onderwerp enigszins in het verlengde ligt van bovengenoemd onderwerp. Dat mag overigens anoniem. Als andere mensen dit lezen (50+) en geinteresseerd zijn, laat het me weten.
Hallo Marijke,

Misschien kan ik je helpen met een bijdrage aan je artikel. Als relatiecoach (1962) op het gebied van ingewikkelde liefdesrelaties, schrijf ik samen met co-schrijver Stephan Wik, een boek over andere relatievormen, waarbij het thema lust en liefde, uitvoerig aan bod komt. Met name de problematiek die ontstaat doordat mensen dit verschillend beleven en andere wensen hebben. Het boek heet 'Love Unlimited - een nieuwe kijk op relaties' en komt in het voorjaar uit bij uitgeverij Archipel. Het boek bevat 12 ervaringsverhalen van mensen die kampen met gevoelens van liefde en/of aantrekkingskracht voor anderen dan de eigen partner. In het boek lees je hun verhaal, en mijn begeleiding als coach, aangevuld met tips en tools. Stephan beschrijft vervolgens zijn visie op ieder verhaal vanuit het Taoisme, een stroming die seksuele energie ziet als een mogelijkheid tot persoonlijke groei.

Het boek is tot stand gekomen vanuit mijn persoonlijke ervaring op het gebied van de liefde, omdat ik merkte in de loop van mijn leven dat ik niet pas in het hokje 'monogamie'', maar daar wel altijd aan heb willen voldoen, evenals aan de verwachtingen van mijn omgeving. Dat is dus niet gelukt. Zelf heb ik nu een open relatie, waarin ik mij helemaal gelukkig voel. Mijn polyamoreus zijn wordt door mijn partner volledig geaccepteerd. Mijn persoonlijke verhaal op het gebied van de liefde waarbij ik dit proces beschreven heb, staat in het boek LOS, dat in het voorjaar is verschenen bij uitgeverij Mooi Mens. HIer lees je er meer over http://leonielinssen.web-log.nl/mijn_weblog/2009/03/van-mono-naar-p...

Meer weten over het boek Love Unlimited: lees mijn weblog hier http://leonielinssen.web-log.nl/mijn_weblog/staying_in_love_boek/in...
Je kunt me ook altijd even prive mailen info@veranderjewereld.nl

ik hoor graag van je of ik iets voor je kan betekenen
Leonie
Het is een oudere discussie waar nu plots weer interesse voor is.

Een eerste vereiste is in ieder geval vertrouwen.
Zoveel vragen worden in deze discussie gesteld en zoals het altijd met dit soort vragen gaat; ze dwingen je naar een bepaalde richting toe in de antwoordgeving. Het is ook een journalistieke techniek en ook gossip-journalisten weten er handig gebruik van te maken en je daarmee genadeloos voor het blok te zetten. Ik ben altijd wat huiverig voor die redactioneel opgezette discussies.
Toch wil ik er wel iets over zeggen. Seks kan met- maar ook zonder liefde. De meest intieme en kostbare momenten waarbij woorden tekort schieten heb ik beleefd en die blijf ik in mijn herinnering koesteren. Ook ooit een one-night stand gehad die op niets uitdraaide want lichaamsgeuren spelen toch echt wel een belangrijke rol. Sex is in de eerste plaats toch wel een heel lichamelijk gebeuren i.t.t. liefde, maar ik zou het niet willen missen. Het blijft toch nog steeds een mysterie, waarom je je sexueel tot iemand aangetrokken voelt. Hoeft voor mij ook niet ontrafeld te worden. Laat het zijn zoals het is. De werking helemaal uitvlooien en bediscussiëren voelt voor mij aan als zoiets als verraad naar jezelf toe.

RSS

Recente activiteiten

Profielafbeelding

Freedom

Blog post by Doorayah 4 uur geleden
Profielafbeelding
Bloom heeft gereageerd op blogbijdrage 'Spijt...' van Pammie 16 uur geleden
Profielafbeelding

jouw tijd ......zijn tijd

Discussion posted by Gina Pinas 21 uur geleden
Profielafbeelding
Jolanda heeft zijn/haar profiel bijgewerkt 23 uur geleden

Geef reactie

Gina Pinas

jouw tijd ......zijn tijd

Door Gina Pinas begonnen in Praat over de liefde 21 uur geleden .

Doorayah

Toenemend vrouwenoverschot in grote steden 33 antwoorden 

Door Doorayah begonnen in Praat over de liefde. Laatste reactie van Doorayah op zaterdag.

Dolce e Pazzo

Welk nummer omschrijft jou het beste 17 antwoorden 

Door Dolce e Pazzo begonnen in Praat over de liefde. Laatste reactie van Auggie 1 Feb.

Atorie

Ik ben opzoek naar .. 6 antwoorden 

Door Atorie begonnen in Daten. Laatste reactie van Barbara 28 Jan.

Leslie xxx

ik ben opzoek naar iets nieuws 14 antwoorden 

Door Leslie xxx begonnen in Daten. Laatste reactie van Barbara 28 Jan.

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

Foto's

Bezig met laden...
  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

Muziek

Bezig met laden...

Social Networks