Klik op de afbeelding voor de hele stripIs seks de kroon op een perfecte liefde? Kun je gepassioneerd van iemand houden zonder seks met hem of haar te hebben? Seks en liefde worden vaak in een adem genoemd. De een vindt dat ze onlosmakelijk bij elkaar horen. De ander ziet ze als twee losse dingen.

Moet je wachten met seks totdat je pas echt van elkaar houdt? Of kun je pas echt van iemand houden als je seks met diegene hebt gehad? Seks kan de zaken ook zoveel ingewikkelder maken. Alles was leuk, spannend en ongecompliceerd, maar na een slaapkameravontuur kan een relatie een stuk lastiger worden. En dan is er nog de sleur. Elkaar zo goed kennen dat je elkaar niet meer kunt verrassen. Hoe hou je het dan nog spannend in de slaapkamer?

Café de Liefde is op zoek naar jouw verhalen over liefde en lust. Waar leg je de grens? Wat is volgens jou het verschil tussen de twee of is er helemaal geen verschil? Laat het ons weten.

Steekwoorden: liefde, lust, naakt, passie, seks, sex, slaapkamer, sleur, spanning

Weergaven: 835

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Lust is een drang, dwingend, eisend, honger.
Liefde is gevoel, emotie, ze raakt je ziel.
Seks an sich is niks, kan een kille handeling zijn, een leugen, egoistisch, ver weg van de ander, lijven die verstrengelen, maar met afgewende .harten; Ze kan ons nog eenzamer en killer achterlaten.
Altijd complex,
Nooit makkelijk, nooit simpel.

Vermenging, liefde, lust, sex
Omdat er soms geen woorden zijn, omdat woorden maar half zijn en nooit helemaal.
Omdat ik mijn lichaam kan laten opgaan in de ander en hij in mij, omdat verstrengeling van lijf en geest het enige is dat de leegte weg kan nemen, even dan.
Ik geef, jij geeft .. steeds opnieuw
kort, lang, heftig, verveeld, snel, tergend langzaam, speels ....
Niet langer ik, of jij, maar steeds opnieuw wij
kreeg dit gisteren, zegt het allemaal zoveel beter ..

Jouw tong in mijn
grotemensenoksels,
langs kinderholtes
mijn hunkerend
slettenvlees
Ben ik mezelf
niet meer mezelf
vergeten. Tong. Nat.
Koude. Warmte. Koele hitte.
Hete kilte
Tepels die groeien

Wij doen ons lieflijk pijn.

Ben jij mij,
jij mij,
jij mij,
jij mij,
jij, jij
van mij
Ik weet
geen ik meer
ik geen woorden
Jij maakt mij
rijm. Puur metrum
maak jij mij

Marion Bloem
Ik zou van alles willen schrijven maar de paden zijn eigenlijk al zo plat getreden. Ik ben laatst naar een parenclub geweest als "gelegenheidspaar", dan zie je dat volle vrouwen bij de deur geweerd worden, je ziet dat vrouwen er erg sexy uit zien en dat mannen hooguit een gladiatorenrokje dragen en in het beste geval hun mooiste strakke boxershort die nog niet helemaal verwassen is. Ik vond het een anthropologisch uitje: erotiek is voor mij nog steeds de intensiteit van (uitgesteld) verlangen. Ik ben benieuwd wie hierop reageert.
Hallo Holden, je berichtje maakte me erg nieuwsgierig, juist omdat je je best ver buiten de platgetreden paden begeeft. In een parenclub ben ik nooit geweest, maar dat gevoel dat je je op een antropologische ontdekkingstocht bevindt, komt wel heel bekend voor, want sinds een tijdje kijk ik regelmatig rond op 'chattijd'. Ken je dat? Wat erg dat volle vrouwen geweigerd worden, trouwens. Belachelijk ook. Wel dapper dat je naar zo'n club durft te gaan. De intensiteit van het uitgestelde verlangen, de opwinding vooraf en de geruststelling achteraf dat de fantasie intact is gebleven omdat je in de roes van de opwinding toch (nog) een braaf jongetje/meisje bent gebleven, het klinkt wel heel herkenbaar. Als ik je verhaal tenminste goed begrepen heb.
Uitgesteld verlangen ??
Loop is langs een goede speel goedzaak en koop alles wat je als kind nooit hebt gekregen .
Wed dat je gevoel van verlangen minder zal wezen .

Violantbeauty
hi Bloom,

de man met wie je seks hebt, houdt wel van je hoor.
alleen misschien niet op de manier die jij wenst. maar zjn lust is ook houden van, en die is niet moreel lager dan de de vrouwelijke opvatting van liefde. - al doet men altijd van wel.

dus er is niets aan de hand.
Liefde en lust
Samen de ideale combinatie, afzonderlijk wat mij betreft ook zeer de moeite waard.
Lust kan zonder liefde. Er moet wel “iets “ zijn. Spanning, aantrekkingskracht, een soort emotionele klik. Maar seks zonder liefde kan heel goede seks zijn wat mij betreft. Er moet verlangen naar elkaar zijn en passie. Maar geldt dat niet voor alles in het leven? Zonder passie is er weinig aan.
En ik ben het met een eerdere schijfster over dit onderwerp eens. Bij lust zonder liefde , voel je op de intense momenten ook liefde. Lust zonder liefde maakt die liefde tijdelijk, gebonden aan intense momenten.
Iedereen moet zelf weten wat ie doet maar ik geloof dat mensen die veel (of minder) one night stands doen, voorals als ze jong zijn, daarmee toch ergens op zoek zijn naar liefde. Een one night kan hen dan een surrogaat (niet helemaal het juiste woord, kan het even niet vinden), een soort schijnliefde geven, waarbij de vrouw achteraf meestal toch spijt heeft omdat het of niet echt bevredigend was of het leidt niet tot een relatie terwijl zij wel gevoelens ontwikkelt en de man het wel leuk vond maar toch weer zoekt waar het gras groener is. (weer een ander 'chickie' dus) Zij hoopt op meer van hem, hij hoopt iemand tegen te komen die de moeite waard is om niet gelijk op te springen.

Verschil tussen liefde en lust: zowel bij lust als bij liefde speelt zowel de geest als het lichaam een rol maar bij lust ligt de nadruk sterk op het lichaam en bij liefde sterk op de geest. En ze zijn complementair en de combinatie is de mooiste.

Mijn grenzen zijn vrij simpel. Ik wacht met seks tot ik verliefd op iemand ben en andersom en er sprake van is dat we beiden iets serieus met elkaar willen aangaan. Anders is het voor mij de moeite niet. Dat geldt overigens ook merendeels voor handelingen leidend naar seks zoals zoenen.
Dat een wildvreemde zoenen in de kroeg wat de helft van mijn leeftijdsgenoten schijnt te doen vind ik weinig interessant laat staan opwindend.
Annemieke,
Je slaat de spijker op z'n kop.
Sex hoeft niet met liefde verbonden te worden: vriendschap, of zelfs genegenheid, is voldoende.
Als een man goed heeft gevrijd, voelt hij misschien meer voor haar dan in een zogenaamd goed huwelijk mogelijk is, wellicht juist door het unieke of zeldzame karakter van die vrijpartij.
Het is wel eens vermoeiend dat vele vrouwen 'het' altijd (willen) koppelen aan eeuwige liefde en trouw, en eerlijkheid, en betrouwbaarheid, en als enige, en aan gehoorzaamheid, en gelijkgeven, en ga zo maar door.
Men kan elkaar ook het leven zo veel mogelijk veraangenamen, als men elkaar maar geen schade berokkent, in welke zin dan ook.
Geef zin aan het leven, in plaats van het tegendeel...!
ik heb het idee dat liefde en lust en of seks niets met elkaar te maken hebben
ik spreek dan voor mezelf maar denk dat er ook anderen zijn die er zo over denken.
ikzelf zou best seks kunnen hebben met iemand waar ik totaal niets voor voel qua liefde.
gewoon puur voor de lust en spanning misschien wel omdat thuis dan het gewone bedritueeltje saai geworden is.
ik ben getrouwd en van die man hou ik en deel mijn liefde en leven mee.
ook in perioden zonder sexs is er nog steeds de liefde.
er zijn niet voor niets hoeren die betaald krijgen voor lust, en worden druk bezocht door mensen die seks kunnen hebben zonder liefde. daar komen de oerdrangen naar boven en is de mens eigenlijk niet gemaakt om monogaam te blijfen .
Mooi hoe je hier over denkt :-)
Wil ik graag nog op aanvullen dat niet-vreemdgaan eigenlijk alleen belangrijk en van waarde is in de periode dat een stel kinderen wil krijgen....als dat allemaal achter de rug is dan is buiten de deur snoepen alleen maar leuk, zeker als je van je liefde voor elkaar overtuigd bent.
Liefde Lust Sex....allemaal woorden, we stoppen dingen in hokjes. Ik denk omdat we proberen dingen hanteerbaar te maken. Je ziet het al aan stelling in de discussie.

Voor mij is de liefde 1 groot begrip veelal in verschillende verschijningsvormen, bijna nooit hetzelfde..
Waarom kiezen voor definities/hokjes. Zo ontstaat er een scheiding in de liefde. De eenheid maakt plaats voor het onderscheid.

RSS

Recente activiteiten

Profielafbeelding
Bloom heeft gereageerd op blogbijdrage 'Spijt...' van Pammie 1 uur geleden
Profielafbeelding

jouw tijd ......zijn tijd

Discussion posted by Gina Pinas 7 uur geleden
Profielafbeelding
Jolanda heeft zijn/haar profiel bijgewerkt 8 uur geleden
Profielafbeelding
Doorayah heeft gereageerd op blogbijdrage 'Spijt...' van Pammie 23 uur geleden

Geef reactie

Gina Pinas

jouw tijd ......zijn tijd

Door Gina Pinas begonnen in Praat over de liefde 7 uur geleden .

Doorayah

Toenemend vrouwenoverschot in grote steden 33 antwoorden 

Door Doorayah begonnen in Praat over de liefde. Laatste reactie van Doorayah op zaterdag.

Dolce e Pazzo

Welk nummer omschrijft jou het beste 17 antwoorden 

Door Dolce e Pazzo begonnen in Praat over de liefde. Laatste reactie van Auggie 1 Feb.

Atorie

Ik ben opzoek naar .. 6 antwoorden 

Door Atorie begonnen in Daten. Laatste reactie van Barbara 28 Jan.

Leslie xxx

ik ben opzoek naar iets nieuws 14 antwoorden 

Door Leslie xxx begonnen in Daten. Laatste reactie van Barbara 28 Jan.

Video's

• Video's toevoegen
  • Alles weergeven

Foto's

Bezig met laden...
  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

Muziek

Bezig met laden...

Social Networks